5 Technik pozycjonowania dla początkujących

Techniki pozycjonowania dla początkujących

Chcesz, aby Twoja strona pokazywała się na wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania? Uzyskanie takiego efektu może zająć trochę czasu, jednak zdecydowanie jest warte wysiłku. Działanie w ramach SEO, czyli wykorzystujące organiczny ruch na stronie warto powierzyć specjalistom. Jeśli jednak zaczynasz działanie w tej branży, poznaj 5 sprawdzonych technik pozycjonowania.

Pozycjonowanie, czyli co?

Pozycjonowaniem określa się takie działania, które mają na celu umieszczenie strony internetowej w kilku pierwszych wynikach w wyszukiwarce. Dlaczego jest to tak ważne? Ponieważ internauci poszukujący określonej frazy, na przykład usług fryzjerskich w Wieliczce, krzeseł w stylu retro albo taniego mechanika, zwykle klikają jeden z pierwszych adresów, które zostaną im zaproponowane przez algorytmy. Rzadko wchodzą na strony, które pozycjonują się na drugiej czy kolejnej stronie wyników. Jeśli Twoja firma znajdzie się na samym szczycie, masz sporą szansę, że to właśnie ona przykuje uwagę odbiorców.

Działania mające na celu podniesienie pozycji bywają długotrwałe i wymagają sporej wiedzy branżowej. Dlatego pozycjonowanie zwykle zleca się specjalistom, na przykład z https://fabrykamarketingu.pl/. Warto jednak mieć świadomość, co wpływa na wyniki i jakie dobre praktyki warto wdrożyć, aby Twoja strona znalazła się na wysokiej pozycji bez konieczności płacenia za reklamę.

1.    Zadbaj o frazy kluczowe

Frazy kluczowe to wyrażenia, które podpowiadają algorytmom, czego dotyczy strona. Dzięki temu mogą ją prezentować internautom, którzy poszukują konkretnych informacji. Im bardziej Twoje frazy kluczowe będą zgodne z wyrażeniami wpisanymi w okienku wyszukiwania, tym większa szansa, że Twoja strona znajdzie się wysoko w wynikach.

Przykładowo, jeśli chcesz podnieść ranking strony dotyczącej mechaniki pojazdowej, zadbaj o to, by w treści znalazły się wyrażenia takie jak „dobry mechanik”, „naprawa samochodów”, „ tani serwis samochodowy” i tym podobne. Dobrą praktyką jest połączenie fraz z nazwą miejscowości, z których chcesz pozyskać klientów.

2.    Lokalizacja jest ważna

Wiele osób szuka usług w najbliższej okolicy. Jeśli internauta chce odwiedzić salon fryzjerski, najprawdopodobniej interesuje go taki, który ma siedzibę w jego miejscowości lub dzielnicy. Warto ułatwić klientom znalezienie Twojej siedziby, a algorytmom zorientowanie się, do jakiej grupy odbiorców kierujesz przekaz.

Zadbaj więc o to, by w treściach na stronie znalazła się nazwa obszaru, z jakiego chcesz pozyskać klientów. Pamiętaj jednak, aby wstawiać ją w naturalny sposób. Twoja witryna ma służyć przede wszystkim ludziom, a nie robotom.

3.    Responsywność strony jest ważna

Wiele osób przegląda Internet na urządzeniach mobilnych – smartfonach i tabletach. Jeśli Twoja witryna będzie dostosowana do działania wyłącznie na komputerze, a w telefonie czy tablecie będzie się zawieszać lub wyświetlać w niewłaściwy sposób, możesz stracić odbiorców. Pamiętaj więc, że responsywność to ważna kwestia

4.    Analizuj sytuację

Jeśli Twoja strona aktualnie znajduje się wysoko w wynikach wyszukiwanych, nie masz pewności, że będzie w tym samym miejscu z tydzień lub za miesiąc. Algorytmy stale dopasowują kolejność wyszukiwania do bieżącej sytuacji, dlatego musisz stale sprawdzać, czy Twoja witryna jest dla nich wciąż atrakcyjna.

Pomogą Ci w tym narzędzia takie jak Google Analytics, jednak ich wykorzystywanie wymaga pewnego doświadczenia.

5.    Pamiętaj o linkach

Warto zadbać o to, by na Twojej stronie znalazło się linkowanie. Chodzi zarówno o odnośniki do/z innych witryn, jak i o linki wewnętrzne, czyli pomiędzy zakładkami. Jest to sygnał dla algorytmu, że treść na stronie jest atrakcyjna. Pamiętaj jednak, że dobór anchorów i miejsce ich zamieszczenia nie mogą być przypadkowe.

/artykuł sponsorowany/