33. Warszawskie Spotkania Muzyczne

33. Warszawskie Spotkania Muzyczne.

Odbywający się co roku, jeden z najważniejszych festiwali prezentujących muzykę dawną i muzykę nową i pierwszy oraz jedyny, który przyjął taką formułę. Organizatorem Festiwalu jest Oddział Warszawski Związku Kompozytorów Polskich, przy współpracy Programu 2 Polskiego Radia S.A. Finansowanie: ze środków Urzędu m.st. Warszawy, dofinansowanie ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Zaprezentowane zostaną ważne dzieła muzyki dawnej i nowej, najnowsze utwory kompozytorów współczesnych, tworzone w dużej części dla Festiwalu. (Utwory zamówione dofinansowane ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego w ramach programu „Kolekcje – Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca).

Festiwal skierowany jest do mieszkających w Warszawie miłośników muzyki, a także turystów, chętnie spędzających czas na koncertach. Dla młodzieży szkolnej, nie tylko warszawskiej – co roku odnotowujemy specjalne przyjazdy na Festiwal grup szkolnych z innych miast Polski. Dla słuchaczy radiowych (koncerty są nagrywane i retransmitowane przez Polskie Radio).

PROGRAM
 
Sobota 11.05 godz. 18:00, Studio Koncertowe PR im. W Lutosławskiego
ul. Z. Modzelewskiego 59

Agata Kielar-Długosz – flet
Łukasz Długosz –  flet
Orkiestra Kameralna „Wirtuozi Lwowa”
Roman Rewakowicz – dyrygent

Benedykt Konowalski
Rapsodia góralska na orkiestrę smyczkową (2006)

Igor Szczerbakow
Koncert na flet i orkiestrę kameralną (2008)

***
Bohdana Frolyak
Błądzące ognie na flet i orkiestrę smyczkową (2015)

Stanisław Moryto
Cztery utwory w polskim  stylu (2011)

Adam Sławiński
Koncert na dwa flety i orkiestrę kameralną (2018)

 
Niedziela 12.05 godz. 16:00, Mazowiecki Instytut Kultury, ul. Elektoralna 12
Aforyzjada – opera w puzzlach** do aforyzmów Krzysztofa Bilicy i według jego scenariusza

Wojciech Błażejczyk – gitara elektryczna
Andrzej Bocian – lalkarz, aktor, prowadzenie spektaklu
Leszek Lorent – perkusja
Anna Mikołajczyk – sopran
Zdzisław Piernik – tuba
Tomasz Rak – baryton
Julia Samojło – fortepian
Kwartet smyczkowy Polonika w składzie:
Paulina Kusa – I skrzypce
Anna Szalińska-Zaziębło – II skrzypce
Magdalena Małecka-Wippich – altówka
Krystyna Wiśniewska – wiolonczela

Grzegorz Ociepka – reżyseria
 Zbigniew Bagiński
Aforyzm 26 na głos i kwartet smyczkowy (2018)
Zbigniew Bargielski
Kołysanka na harfę celtycką (lub inny instrument w jej skali) i fortepian (2018)
Wojciech Błażejczyk
Ryzmafory na gitarę elektryczną solo. 8 miniatur do aforyzmów  Krzysztofa Bilicy (2018)
Alicja Gronau
5 Myślowych prowokacji dla sopranu i kwartetu smyczkowego do słów Krzysztofa Bilicy (2018)
Cz. 1.  Aforysta musi
Cz. 2.  Aforysta myśli…
Cz. 3.  Aforysta przeżyje
Cz. 4.  Aforysta zaraża
Cz. 5.  Aforysta istnieje
Alina Kubik
Z aforyzmów Krzysztofa Bilicy na baryton i skrzypce (2018)
Katarzyna Kwiecień-Długosz
3 plus 1. Trzy aforyzmy i fuga do tekstów Krzysztofa Bilicy na kwartet smyczkowy (2018)
Zdzisław Piernik
Scenki teatru instrumentalnego wg aforyzmów Krzysztofa Bilicy dla improwizującego tubisty (2018)
Maria Pokrzywińska
Aforyzm 60 według Krzysztofa Bilicy na kwartet smyczkowy (2018)
Edward Sielicki
Aphona głos, instrumenty perkusyjne  i fortepian (2018)
Artur Żuchowski
Pięć miniatur fortepianowych z aforyzmami Krzysztofa Bilicy w tle (2018)
 
Poniedziałek 13.05 godz. 19:00, Studio Koncertowe PR im. W Lutosławskiego
Zuzanna Elster – harfa
Leszek Lorent – perkusja
Andrzej Brzoska – amplifikacja

Marcel Tournier
Sonatine op. 30 na harfę solo (1924)

Allegrement
Calme et expressif
Fièvreusement
Marta Ptaszyńska
Jeu-Parti na harfę i wibrafon (1970)
Marcin Jachim
Pióro Maat na harfę i perkusję (2019)*
***
Krzysztof Kicior
Mamihlapinatapai na harfę i perkusję ((2019*)
Marcin Błażewicz
As na perkusję i harfę amplifikowaną (1992)
 
Wtorek 14.05 godz. 19:00, Studio Koncertowe PR im. W Lutosławskiego
Zespół wokalny Emotivo
Irina Bogdanovich – dyrygent
Radosław Mysłek – perkusja
Dominika Czajkowska – fortepian
Krzysztof Baranowski – kontrabas 

Jerzy Derfel
Absolutnie (sł. Wojciech Młynarski)

Krzesimir Dębski
Czas nas uczy pogody (sł. Jacek Cygan, aranż. Krzesimir Dębski)
O czym marzą dziewczyny (sł. Jacek Cygan, aranż. Krzesimir Dębski)

Lucjan Kaszycki
Pamiętasz była jesień (sł. Andrzej Czekalski, Ryszard Pluciński)
Cztery zielone słonie (sł. Anna Świrszczyńska)

Krzysztof Knittel
Wycieczka- ucieczka (sł. Wojciech Młynarski)
Koncert jesienny na dwa świerszcze (sł. Wojciech Niżyński)

Maciej Małecki
Ballada o późnej starości Don Kichota (sł.Wojciech Młynarski,1971, Maciej Małecki – oprac. na chór kameralny, 2019)
Nie taka znów jestem ładna  z przedstawienia  Agnieszki OsieckiejApetyt na czereśnie, 1968  (Maciej Małecki – oprac. na chór kameralny, 2019)
Edward Pałłasz
Cygańska ballada (sł. Maria Terlikowska)

Ryszard Sielicki
Szesnaście lat (sł. Mirosław Łebkowski, Stanisław Werner)
Dla ciebie, miły  (sł. Mirosław Łebkowski)

Adam Sławiński
Pieniądze na bilet (sł. Agnieszka Osiecka)
Dzięcioł i dziewczyna (sł. Konstanty Ildefons Gałczyński)

Władysław Szpilman:
Czerwony autobus (sł. Kazimierz Winkler)
Andrzej Zieliński
Ballada wagonowa (sł. Agnieszka Osiecka)
Prześliczna wiolonczelistka (sł. Wojciech Młynarski)
 
Środa 15.05 godz. 15.30, Sala Narożna Pałacu Tyszkiewiczów-Potockich
ul. Krakowskie Przedmieście 32
 Panel dyskusyjny Nadia Boulanger a polscy kompozytorzy XX wieku – pomiędzy tradycją europejską, dyscypliną twórczą a grą wyobraźni
Michał Klubiński– prowadzenie
 
Środa 15.05 godz. 19:00, Studio Koncertowe PR im. W Lutosławskiego
Kwartet smyczkowy Neoquartet w składzie:
Karolina Piątkowska-Nowicka–  skrzypce
Paweł Kapica – skrzypce
Michał Markiewicz – altówka
Krzysztof Pawłowski – wiolonczela
 
Piotr Moss
Chagall. Kwartet smyczkowy nr 4 (2008)
***
Witold Szalonek
Symfonia rytuałów na kwartet smyczkowy (1991-1996)
Improvvisando
Semplice
Finale alla danza

Czwartek 16.05 godz. 19:00, Zamek Królewski, Sala Koncertowa
Alicja Wołyńczyk –  saksofon
Jarosław Gałuszka – akordeon
Agnieszka Kopacka-Aleksandrowicz –  fortepian
Stanisław Moniuszko
Tańce góralskie z III aktu opery Halka (1858) (transkrypcja własna na saksofon, akordeon i fortepian)*
Marcin Tadeusz Łukaszewski
Canti Gregoriani II na saksofon sopranowy i akordeon (2014/2015)*
Alicja Gronau
Winter is icumen in II  na saksofon altowy i fortepian (2012)
Żaneta Rydzewska
3/3 na saksofon, akordeon i fortepian (2019)*
Mikołaj Majkusiak
Elements na saksofon i akordeon (2001/2014)
***
Anna Maria Huszcza
Arcustico na saksofon, akordeon i fortepian (2019)*
Paweł Kwapiński
The Timbre Constellations na saksofon, akordeon i fortepian (2019)*
Graham Fitkin
Hard Fairy na saksofon i 2 fortepiany (transkrypcja własna na saksofon, akordeon i fortepian) (1994)

Piątek 17.05 godz. 19:00, Zamek Królewski, Sala Koncertowa
Julita Mirosławska – sopran
Concerto Polacco w składzie:
Katarzyna Pilipiuk – obój barokowy
Robert Bachara – skrzypce
Judyta Tupczyńska – skrzypce
Dymitr Olszewski – altówka
Maria Misiarz – wiolonczela
Marek Toporowski – klawesyn
Anonim
Kantata Brich heran erwünschtes Licht
Aldona Nawrocka
Z okruchów pamięci –  wg Kitowicza na sześć instrumentów barokowych (2019)**
Anonim
Kantata Kommt ihr angenehmen Kinder” (…….)
***
Bartosz Kowalski
Nostalgie czasu na głos, obój, klawesyn i kwartet smyczkowy(2019)*
Jan Sebastian Bach
Kantata 199 Mein Herze schwimmt im Blut
 
*prawykonanie
**prawykonanie – dofinansowano ze środków Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego pochodzących z Funduszu Promocji Kultury w ramach programu „Zamówienia kompozytorskie”, realizowanego przez Instytut Muzyki i Tańca. 


33. Warszawskie Spotkanie Muzyczne
11-17 maja 2019

wstęp wolny

www.wsm.art.pl

Reklama

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.