Wernisaż 7. edycji Kalendarza Artystycznego Gedeon Richter „Kobiece sprawy”

UDOSTĘPNIJ
  • 1
  •  
  •  
  •  

6 lutego 2018 roku w Arkadach Kubickiego odbył się wernisaż 7. edycji Kalendarza Artystycznego Gedeon Richter „Kobiece sprawy”.  Superkobiety, matki, uwodzicielki – swoją wizję „kobiecych spraw” przedstawiło 12 wybitnych plakacistów na łamach kalendarza, którego dyrektorem artystycznym, tak samo jak w poprzednich latach, jest Andrzej Pągowski.

Wernisaż pod hasłem „Kobiece sprawy” zgromadził ponad 200 gości ze świata sztuki, mediów, kluczowych partnerów biznesowych firmy Gedeon Richter, przedstawicieli Izb Aptekarskich i Lekarskich oraz profesorów i liderów opinii.

Oficjalną prezentację kalendarza uświetnił recital Hanny Banaszak, a o uśmiech uczestników wydarzenia zadbał Jerzy Kryszak. 7. edycja Kalendarza Artystycznego nawiązuje do jego początków, gdy wyróżnione w konkursie plakaty trafiły na karty kalendarza. W tym roku do współpracy zaproszono 12 uznanych plakacistów: Bartosza Kosowskiego, Mirosława Adamczyka, Patryka Mogilnickiego, Tomasza Bogusławskiego, Olę Niepsuj, Ryszarda Kaję, Jana Bajtlika, Dawida Ryskiego, Maję Wolną, Mieczysława Wasilewskiego, Wiktora Sadowskiego, a także dyrektora artystycznego – Andrzeja Pągowskiego, którego dzieło można podziwiać na czerwcowej karcie.


– Kalendarz Artystyczny Gedeon Richter to wyjątkowy projekt, który w centrum zainteresowania stawia kobiety i w artystyczny sposób pokazuje je, takimi jakie one są. Kierując się najnowszymi trendami na rynku sztuki, postawiliśmy w tym roku na formę plakatu i po raz kolejny udowodniliśmy, że warto doceniać i wspierać polskich artystów. Twórcy zaproszeni przez nas do współpracy przygotowali znakomite prace – w ten sposób przedmiot codziennego użytku, jakim jest kalendarz, pozwala na bezpośrednie obcowanie ze sztuką. – mówi Aneta Grzegorzewska, rzecznik prasowy firmy Gedeon Richter. – Z niecierpliwością czekam na kolejną, 8. już edycję tego projektu, nad którą już niedługo rozpoczniemy prace – zdradza rzeczniczka.
12 kobiecych spraw

Kobiece sprawy w oczach polskich plakacistów są niezwykle różnorodne. Artyści na kartach Kalendarza Artystycznego Gedeon Richter prezentują cały wachlarz sposobów postrzegania i przemyśleń na temat współczesnych kobiet oraz ich priorytetów. Plakat Bartosza Kosowskiego ,,Zawsze atrakcyjna i, co ważne, szczęśliwa”, który otwiera kalendarz, przedstawia kobietę-rajdowca i wzbudza skojarzenia z kobietą piękną, spełnioną, kochającą to, co robi. Mieczysław Wasilewski, Dawid Ryski i Ryszard Kaja widzą w kobietach ich siłę i zdolność do sprostowania wielu różnym wyzwaniom. Szereg oczekiwań, którym kobiety stawiają czoła pokazuje Jan Bajtlik w swojej pracy „Harmonia ról”. Nie zabrakło również przedstawienia kobiet przez pryzmat ich wrażliwości i seksualności – taki obraz kobiecości widzimy w pracach Andrzeja Pągowskiego oraz Wiktora Sadowskiego.

Kobiece sprawy oczami Polek i Polaków

A jak najważniejsze kobiece sprawy widzą Polacy? Z sondy ulicznej, której inspiracją była właśnie tematyka kalendarza, wynika, że trudno jest wybrać uniwersalną wartość, z którą zgodziliby się wszyscy. Każda kobieta ma własne priorytety, które z wiekiem mogą ulegać zmianom. Najczęściej jednak Polacy wybierają rodzinę, miłość i poczucie spełnienia. Kobiety silniej podkreślały wierność swoim przekonaniom, dążenie do celu i spełnienie zawodowe. Mężczyźni natomiast wskazywali poczucie bezpieczeństwa, bliskości, bycie akceptowaną w najbliższym otoczeniu, a także zdolność do kreowania harmonii między rodziną a pracą.

Jak rozumiemy kobiecość?

Okazuje się, że niełatwo zdefiniować, czym jest kobiecość. Uczestnicy sondy „Kobiece sprawy” proszeni o skojarzenia związane z tym terminem wskazywali z jednej strony cechy zewnętrzne – uśmiech, urodę, wdzięk, seksapil, a z drugiej – wnętrze. Nieodłącznym elementem kobiecości stał się też intelekt, siła charakteru oraz pozytywny stosunek do ludzi. Kobiecość nasuwa także skojarzenia z miłością i ciepłem.

,,Kobieta powinna najbardziej kochać siebie, wtedy wszyscy inni też będą ją kochać”, tak powiedziała jedna z uczestniczek sondy. I tak właśnie trzeba szukać punktu wyjścia do definiowania naszych priorytetów, których źródłem powinny być wewnętrzne przekonania i potrzeby. Niezależnie od tego jakie one są, każdy ma taką samą wartość.

źródło: materiały prasowe

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.