Weekend performatywny z „Innymi tańcami”

Zapraszamy na weekend performatywny w ramach wystawy „Inne tańce”.

28/04, sobota 
19:00
Ola Maciejewska, „LOÏE FULLER: Research”
performans
Laboratorium, Sala im. W. Krukowskiego

20:00
Ramona Nagabczyńska, „More”
performans
Laboratorium, sala im. W. Krukowskiego

29/04, niedziela
19:00 
Joanna Leśnierowska, „blur”
performans
Laboratorium, sala im. W. Krukowskiego

Bilety na pojedyncze wydarzenie:
Normalny: 25 zł
Ulgowy: 15 zł
Bilety dostępne w kasie w holu głównym U–jazdowskiego i rezerwacji od 19/04

Rezerwacja i informacja 
info@u-jazdowski.pl
+ 48 22 628 12 71 wew. 135

Ola Maciejewska, „LOÏE FULLER: Research”

W „LOÏE FULLER: Research” Ola Maciejewska bada granice ludzkiej autonomii i autonomię obiektu w ruchu. Odwołując się do postaci Loïe Fuller – dziewiętnastowiecznej prekursorki tańca współczesnego, wydobywa krytyczny potencjał pytania o relację między ciałem a przedmiotem. Na performans składają się dwa ćwiczenia fizyczne, które stanowią próbę nadania formy ruchowi. 

Wykonanie: Ola Maciejewska
Współpraca artystyczna: Judith Schoneveld
Na zamówienie TENT Rotterdam przy wsparciu Zeebelt Theatre

Ramona Nagabczyńska, „More”

W 1993 roku Genesis P-Orridge i jego partnerka Lady Jaye Breyer zaczynają proces stopniowej transformacji własnych ciał. Ma ona doprowadzić do sytuacji, w której oba ciała nie tylko będą wyglądały tak samo, ale staną się tym samym. Cutupową metodą P-Orridge i Breyer generują nową pandrogyniczną istotę, którą nazywają Breyer P-Orridge. Ich transformację można traktować jako utopijną praktykę transhumanistyczną. Według jednego z twórców ruchu transhumanizmu – Maxa More’a – jego istotą jest tranzytowość, niestabilność kondycji ludzkiej. W spektaklu „More” Ramona Nagabczyńska zajmuje się destabilizacją mitu indywidualizmu, a także przywołuje pragnienie powrotu do stanu splotu jednego ciała z innym. 

Choreografia: Ramona Nagabczyńska 
Wykonanie: Magda Jędra i Ramona Nagabczyńska / Anna Steller
Konsultacje dramaturgiczne: Karolina Kraczkowska
Muzyka: Sasha Zakrevska
Światła: Jan Cybis
Produkcja: Fundacja Ciało / Umysł przy wsparciu programu Performing Europe

Joanna Leśnierowska, „blur”

Gest celowego rozmazywania obrazu (ang. blur) jest obecny w tradycji europejskiego malarstwa już od czasów Leonarada da Vinci i jego techniki zmiękczania konturów (sfumato). Jednak to dopiero wraz z praktyką Gerharda Richtera (który od końca lat 60. XX wieku pozbawiał swe fotorealistyczne obrazy ostrości) rozmyte powierzchnie i kształty stały się jednym z centralnych motywów zarówno malarstwa figuratywnego, jak i abstrakcyjnego oraz współczesnej fotografii (i post-fotografii). Artyści rozmazują obrazy intencjonalnie i na wiele różnych sposobów, aplikując różnorodne koncepty i strategie. Niewyraźne płaszczyzny, zamazane kontury, mgliste wizerunki, bezkształtne motywy, nieokreślone stany między w(yob)rażeniem a rozpadem, chaotyczne akumulacje, nieustanny nadmiar jednocześnie ważnych i nie-ważnych detali, rozproszone wizje i znaczenia oraz zagadnienia koloru i kompozycji wysunięte na plan pierwszy – z wszystkim tym w pamięci wchodzimy na scenę by eksplorować możliwość „rozmazania” w kontekście ciała i choreografii. 
W przygotowaniach do spektaklu wzięli udział artyści wielu dziedzin. Wspólnie poszukiwaliśmy sposobów tłumaczenia idei „rozmaz(yw)ania” na wszystkie poziomy spektaklu. „Rozmazanie” rozumieliśmy na dwa sposoby: dosłownie – jako pozbawienie ostrości/kształtu/formy (lub niemożność utrzymania jednej formy); i metaforycznie – jako wizualną i fizyczną reprezentację mentalnej i emocjonalnej kondycji, w której pozbawieni zostajemy wcześniej rozpoznanych i powszechnie akceptowanych punktów odniesienia oraz bezustannie –zarówno w makro, jak i mikro skali – doświadczamy sfragmentaryzowanej rzeczywistości pełnej skrawków obrazów i dźwięków, szczątków informacji, odprysków idei i ideologii…
Praca nad „blur” stanowi kolejną odsłonę zainicjowanych w 2014 roku ćwiczeń w patrzeniu – praktyki postrzegania i myślenia (poruszonymi) obrazami, która, czerpiąc inspiracje i strategie ze współczesnego malarstwa i (post)fotografii, egzaminuje możliwość restytucji spojrzenia w kontekście sztuk performatywnych. 

Pomysł, kompozycja: Joanna Leśnierowska
Wykonanie: Aleksandra Borys 
Scenografia, kostium: Michiel Keuper
Światło: Joanna Leśnierowska (przy współpracy koncepcyjnej Jana Maertensa)
Dźwięk i realizacja techniczna: Łukasz Kędzierski 
Trening głosu: Katarzyna Sitarz
Oprawa graficzna: Michał Łuczak
Produkcja: Joanna Leśnierowska
Koprodukcja: Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk

przy wsparciu wpZimmer Antwerp oraz Visegrad Artist Residency Program for Performing Arts (VARP-PA) 

Więcej informacji o wystawie „Inne tańce” i programie performatywnym:http://u-jazdowski.pl/program/wystawy/inne-tance

———–
Performance weekend with the „Other Dances” exhibition

We invite you to the performance weekend in frames of the „Other Dances” exhibition.

28/04, Saturday 

7:00 pm
Ola Maciejewska, „LOÏE FULLER: Research”
performance
Laboratory, Auditorium Hall

8:00 pm
Ramona Nagabczyńska, „More”
performance
Laboratory, Auditorium Hall

Sunday 29/04
7pm
Joanna Leśnierowska, „blur”
performance
Laboratory, Auditorium Hall

Tickets available in info point in Main hall of U–jazdowski from 19/04
Regular ticket: 25 zł
Discounted ticket: 15 zł

Reservation and information 
(+48 22) 628 12 71 ext. 135, info@u-jazdowski.pl

Ola Maciejewska, „LOÏE FULLER: Research”

In „LOÏE FULLER: Research”, Ola Maciejewska probes the limits of human autonomy and the autonomy of the object in motion. Invoking Loïe Fuller –a 19th-century precursor of contemporary dance, Maciejewska brings to the fore the critical potential of questioning the relationship between body and object. The performance comprises two physical exercises, which are intended to instil form into motion. 

Production: Ola Maciejewska
Artistic collaboration: Judith Schoneveld
Commissioned by TENT Rotterdam and supported by Zeebelt Theatre

Ramona Nagabczyńska, „More”

In 1993, Genesis P-Orridge and his partner Lady Jaye Breyer embarked on the process of a gradual transformation of their bodies in order to achieve a state when not only would both their bodies look the same, but indeed become one. Employing a ‘cut-up’ technique, P-Orridge and Breyer’s generated a new, pandrogynic creature, whom they named Breyer P-Orridge. Their transformations can be viewed as a utopian transhumanist practice. According to Max More, one of the founders of the transhumanist movement, its essence lies in transition – the instability of the human condition. In her production More, Ramona Nagabczyńska takes on board the destabilisation of the myth of individualism, as well as summoning the desire to return to a communion of intertwined bodies.

Choreography: Ramona Nagabczyńska 
Performance: Magda Jędra and Ramona Nagabczyńska / Anna Steller
Theatrical consultation: Karolina Kraczkowska
Music: Sasha Zakrevska
Light: Jan Cybis
Production: Body / Mind Foundation with the support of the project Performing Europe

Joanna Leśnierowska, „blur”

Although the principle of ‘blur’ has been introduced into the tradition of European painting already by da Vinci’s sfumato-technique, it is however only after Gerhard Richter (in whose work the phenomenon of out-of-focus and hazy images took such a dominant role) that the blurred surface has become one of central motives in both figurative and abstract paintings as well as photography and post-photography of nowadays. Artists employ the means of blurring intentionally, in different combinations, and following different conceptual and technical strategies. Blurred surfaces, dissolving contours, hazy appearances, indistinct motifs in a state between apparition and dissolution, chaotic accumulation and constant overdose of equally important and unimportant details, dispersed visions and meanings, and aspects of color and composition brought to the fore – with all this in mind, we entered the stage to examine possibility of ‘blur’ in the context of body and choreography. 
The research for the solo has been developed with an input by artists of different disciplines. Together, we have searched for translation of ‘blur’ into all levels of a stage performance. ‘Blurred’ we understood literally – as something ‘out-of shape’ or ‘unable to keep one shape/form’, but first of all metaphorically – as visual and physical representation of an emotional and mental state in which we are being deprived of previously recognized and generally accepted point(s) of reference, and, both on a micro and macro level, constantly exposed to fragmented reality made of data of all sorts: bits and scratches of images, sounds and (post) information sunk in noise and echoes of ideas and ideologies. 
“blur” is another chapter of „Exercises in Looking” – a practice of seeing and thinking with (moving) images initiated with a trio “…(rooms by the sea)” (2014). Stemming from the interest in contemporary painting and (post) photography, it is inspired by its theory and creative and political strategies, and examines a possibility of restitution of the gaze in the context of the stage. 

Concept, composition : Joanna Leśnierowska
Production: Aleksandra Borys 
Stage sets, costumes: Michiel Keuper
Light: Joanna Leśnierowska (with conceptual input from Jan Maertens)
Sound, technical production: Łukasz Kędzierski
Voice coaching : Katarzyna Sitarz 
Graphic design: Michał Łuczak 
Production: Joanna Leśnierowska 
Coproduction: Art Stations Foundation by Grażyna Kulczyk
with support of wpZimmer Antwerp and Visegrad Artist Residency Program for Performing Arts (VARP-PA) 

More information about the „Other Dances” exhibition and performance program:
http://u-jazdowski.pl/en/programme/wystawy/inne-tance

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.