Tramwaj na Gocław – znamy wyniki konsultacji

UDOSTĘPNIJ
  •  
  •  
  •  
  •  

Tramwaj na Gocław – znamy wyniki konsultacji.

Można się już zapoznać z raportem z konsultacji dotyczących zagospodarowania terenu trasy tramwajowej na Gocław, wzdłuż Kanału Wystawowego.

Nowa trasa na Gocław, o długości niemal 4 km, będzie biegła od alei Waszyngtona wzdłuż niezabudowanego brzegu Kanału Wystawowego. Tam zostanie urządzony zielony zadrzewiony pas, oddzielający trasę od zabudowań. Dalej, na osiedlu Gocław, trasa tramwajowa zostanie zbudowana w ciągu ul. Bora Komorowskiego i skończy się w miejscu obecnej pętli autobusowej przy Trasie Siekierkowskiej.

W wyniku przeprowadzonych konsultacji społecznych zadecydowano, że pas wzdłuż Kanału Wystawowego będzie miał szerokość ok. 42 metrów (wariant WII, pośredni). A finalna wersja opracowania tego wariantu będzie uwzględniała m.in. następujące zmiany zgłoszone przez mieszkańców:

  • zmniejszenie zakresu ingerencji w teren ROD „Energetyk-Górnik-Nauczyciel” w rejonie alei Górniczej i planowanych przystanków tramwajowych w rejonie ul. Zwycięzców;
  • przesunięcie o ok. 70 m w kierunku południowym przystanków tramwajowych w rejonie ul. Zwycięzców;
  • zwiększenie przestrzeni zieleni buforowej między torowiskiem a ogrodzeniem rodzinnych ogrodów działkowych (5 m);
  • wyposażenie w urządzenia sygnalizacji świetlnej przejść i przejazdów przez torowisko;
  • poprowadzenie ruchu rowerowego po stronie zachodniej Kanału Wystawowego (rezygnacja z tranzytowej drogi dla rowerów po stronie wschodniej z uwagi na zakres dostępnego terenu)
  • skorygowanie przebiegu ciągów pieszych i wykonanie ich nawierzchni z materiałów przepuszczających wodę.

Z całym raportem „Koncepcja zagospodarowania trasy tramwajowej na Gocław w rejonie Kanału Wystawowego: Raport z konsultacji społecznych” można zapoznać się tutaj.

Projekt trasy tramwajowej na Gocław oprócz bodowy nowej trasy, obejmuje także modernizację torów w Al. Waszyngtona między rondem Wiatraczna a rondem Waszyngtona. W ramach całej inwestycji zostanie zbudowanych osiem nowych przystanków, a dziewięć zostanie zmodernizowanych pod kątem obsługi osób z niepełnosprawnościami. Inwestycji będzie towarzyszyć kupno 18 nowych jednokierunkowych tramwajów. Jej łączna wartość wyniesie 396 mln zł, przy dofinansowaniu unijnym w wysokości 62 mln zł.

źródło: UM Warszawa

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.