Teatroteka WFDiF cykl ekranizacji polskiej młodej dramaturgii

UDOSTĘPNIJ
  •  
  •  
  •  
  •  

Teatroteka WFDiF cykl ekranizacji polskiej młodej dramaturgii produkowany przez Wytwórnię Filmów Dokumentalnych i Fabularnych, największą państwową wytwórnię filmową w Polsce.

Ideą projektu jest wykorzystanie potencjału technologii filmowej do ekranizacji najbardziej wartościowych osiągnięć młodej polskiej dramaturgii teatralnej.

Wstęp wolny

PROGRAM

24 stycznia inaugurujemy kolejny rok działalności TEATROTEKI. Prezentacja „Dzielnych chłopców” w reż. Szymona Waćkowskiego będzie pierwszym z serii pokazów zaplanowanych na 2018 rok.
____________________________

24 stycznia 2018, g. 18.30
Magdalena Drab, “Dzielni chłopcy”, reż. Szymon Waćkowski

Sztuka o środowisku polskich kibiców piłki nożnej napisana przez młodą legnicką aktorkę w ramach stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Pełen ironii portret zbiorowy środowiska, niejednoznaczny i daleki od obiegowych ocen. Tekst powstały na podstawie rozmów przeprowadzonych przez autorkę z kibicami klubów piłkarskich, ukazuje motywacje i hierarchię wartości fanów futbolu.

W rozmowie po projekcji wezmą udział Magdalena Drab, Szymon Waćkowski i Dobromir Dymecki. Prowadzenie: Joanna Biernacka.

więcej: http://bit.ly/2pUL8t2
____________________________
21 lutego 2018, g. 18.30
Rafał Wojasiński, “Wariat”, reż. Jakub Cuman

Bohaterem tej groteskowej opowieści jest pisarz, który w imię wolności artystycznej odmawia uczestniczenia w otaczających go układach i uznany zostaje za wariata. Sam przyjmuje bez sprzeciwu tę rolę, postanawia być psem i trafia na leczenie psychiatryczne. Będąc w szpitalu staje się niepojętym dla lekarzy przypadkiem chorego na własne życzenie. Przyjęta rola sprawia, że twórczość pisarza odnosi nadspodziewany sukces. Rzecz o niezrozumieniu, wyobcowaniu i samotności artysty.

więcej: http://bit.ly/2BTa5qd
____________________________
21 marca 2018, g. 18.30
Inga Iwasiów, “Dziecko”, reż. Barbara Białowąs

Debiut dramaturgiczny szczecińskiej pisarki mającej na swoim koncie m.in. nominację do nagrody Nike. Bohaterem tej oryginalnej sztuki jest młode małżeństwo. Marta i Marek, nie mogąc zostać rodzicami biologicznymi, rozpoczynają procedurę adopcyjną. Nie jest to tekst publicystyczno – interwencyjny, a przede wszystkim sztuka o uczuciach dwojga kochających się ludzi, których przerasta sytuacja, w jakiej się znaleźli. To dramat o miłości wystawionej na ciężką próbę.

więcej: http://bit.ly/2liuLSu
____________________________
18 kwietnia 2018, g. 18.30
Elżbieta Chowaniec, “Gardenia”, reż.Wojciech Urbański

Portret czterech kobiet z jednej z krakowskich rodzin. Historia matki, córki, wnuczki i prawnuczki, które oprócz więzów krwi łączy coś jeszcze – alkoholowy nałóg. Temat przekazywanych w sztafecie pokoleń uzależnień posłużył autorce do stworzenia obrazu społeczeństwa od lat trzydziestych do dnia dzisiejszego. To sztuka nie tylko o społecznej pladze alkoholizmu, ale także – okrutne w swym realizmie – rozliczenie z romantyczną wizją kobiety jako bogini ogniska domowego i strażniczki narodowych wartości.

więcej: http://bit.ly/2Cor9Wk
____________________________
23 maja 2018, g. 18.30
Robert Urbański, “Porwać się na życie”, reż. Michał Szcześniak

Liryczna komedia utrzymana w konwencji czeskiego humoru, historia wielkiej miłości. Pięćdziesięcioletni bohater, życiowy nieudacznik i pechowiec, postanawia raz w życiu zdobyć się na odwagę i dokonać heroicznego czynu. Porywa koleżankę z pracy, aby uwolnić ją od prymitywnego męża i rozpocząć z nią nowe życie. Kiedy wywozi ją do pustego domu swojej ciotki, uświadamia sobie, czego w istocie dokonał. Porwana koleżanka dodaje mu otuchy i utrzymuje w przeświadczeniu, że jego czyn był słuszny i głęboko ludzki. Nie zmienia to jednak faktu, że obojgu przyjdzie zmierzyć się ze ścigającym ich mężem kobiety.

więcej: http://bit.ly/2lklVDt


Miejsce: Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego

Jazdów 1, 00-467 Warszawa

Wstęp wolny

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.