Otwarcie wystawy: Bestia, bóg i linia

Otwarcie wystawy: Bestia, bóg i linia.

Wystawa „Bestia, bóg i linia. Splot wiedzy, religii i sztuki w regionie Azji i Pacyfiku” jest zaproszeniem do spojrzenia na współczesność z perspektywy Wschodu. Nie Wschodu z naszych zachodnich wyobrażeń pełnych mitologizacji, ale Wschodu realnego, rejonu, gdzie toczą się ważne debaty i gdzie rodzą się nowe idee przyszłości.

Otwarcie wystawy: 20 lipca (piątek), godz. 19:00
Czas trwania wystawy: 20 lipca – 7 października 2018

Muzeum nad Wisłą, ul. Wybrzeże Kościuszkowskie 22

[Please scroll down for English version]

Na wystawie Azja i Pacyfik zostają pokazane w chwili globalnej niewiadomej i skruszenia obowiązującego przez stulecia ładu zachodniego – artyści stawiają odważne pytania i wnikliwie badają nową, fragmentaryczną rzeczywistość. 

Przygotowaną przez Cosmina Costinasa, dyrektora centrum sztuki współczesnej Para Site w Hongkongu wystawę spaja opowieść, przedstawiająca region Azji i Pacyfiku jako uniwersum intensywnych i wielorakich relacji, które stanowiły gęstą tkaninę na długo przed zdominowaniem regionu przez porządek kolonialny. Poprzez prezentację ponad 50 twórców m.in. z Kambodży, Indii, Wietnamu, Madagaskaru, Bangladeszu, Filipin czy Australii wystawa stwarza możliwość głębszego wejrzenia w ten rozbudzony artystycznie i politycznie rejon świata. 

Dla Europejczyka część subtelnie wplecionych w tę opowieść niuansów i kontekstów pozostanie być może niedostrzegalna – wystawa tworzy bowiem opowieść o regionie, który przechodzi nieustający proces redefinicji, przepisuje kartografię i ideologię narzuconą, a później pozostawioną przez ład zachodni. Podczas gdy rejon euroatlantycki skupia się na przeżywaniu swych słabnących wpływów w porządku globalnym, wystawa „Bestia, bóg i linia” ukazuje Azję Południową i Wschodnią jako tę, która budzi się i doznaje wielu form emancypacji. Właśnie tam żyją najmłodsze i najszybciej rosnące populacje, tam dochodzi do dynamicznych zmian w systemach religijnych i przeobrażeń gospodarczych, równolegle trwa intensywny proces poszukiwania aktualnej tożsamości.

Kurator
Cosmin Costinas

Artyści
Nabil Ahmed, Anida Yoeu Ali, Malala Andrialavidrazana, Joël Andrianomearisoa, Daniel Boyd, Sarat Mala Chakma, Chandrakanth Chitara, Rashid Choudhury, Christy Chow, Cian Dayrit, Ines Doujak, Gauri Gill i Rajesh Vangad, Simryn Gill, Sheela Gowda, Garima Gupta, Taloi Havini, Huang Rui, Dilara Begum Jolly, Jrai Dew Collective (curated by Art Labor), Jaffa Lam, Jiun-Yang Li, Charles Lim Yi Yong, Idas Losin, Lavanya Mani, Moelyono, Mrinalini Mukherjee, Manish Nai, Sarah Naqvi, Nguyen Trinh Thi, Jakrawal Nilthamrong, Nontawat Numbenchapol, Jimmy Ong, Anand Patwardhan, Etan Pavavalung, Paul Pfeiffer, Thao-Nguyen Phan, Sheelasha Rajbhandari, Joydeb Roaja, Norberto Roldan, Zamthingla Ruivah, Ampannee Satoh, Chai Siris, Praneet Soi, Simon Soon (with RJ Camacho and Celestine Fadul), Than Sok, Su Yu Hsien, Truong Công Tùng, Raja Umbu, Chiara Vigo, Munem Wasif, Apichatpong Weerasethakul, Ming Wong, Lantian Xie, Sawangwongse Yawnghwe, Trevor Yeung, Tuguldur Yondonjamts

Organizatorami wystawy „Bestia, bóg i linia” są Para Site, Dhaka Art Summit oraz Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Wystawa miała swoją premierę w Bangladeszu podczas Dhaka Art Summit w lutym 2018 roku.

Więcej o wystawie: https://artmuseum.pl/pl/wystawy/bestia-bog-i-linia

***

„A Beast, a God, and a Line” is an invitation to take a look at contemporary history from the perspective of Asia and the Pacific in this moment of global uncertainty and a crumbling of the western order that dominated for centuries. The show’s artists pose courageous questions and thoughtfully explore the new, fragmented reality of our world today. 

Exhibition opening: Friday, July 20th, 7 p.m
Duration of the exhibition: 20.07 – 7.10.2018

Curated by Cosmin Costinas, director of Para Site contemporary art centre in Hong Kong, the exhibition welds a narrative of Asia and the Pacific as a universum of intense, diversified relations that made up a thick cultural fabric long before the region was subjugated by colonial hegemony. The show of over 50 artists from across the region, including Cambodia, India, Vietnam, Madagascar, Bangladesh, Philippines, and Australia sets a foundation for the possibility for taking a deeper glimpse into this complex region of the world in both its political and artistic sense. 

For the European spectator, the more subtle aspects of these histories of nuances and contexts may not be obvious. The show builds up a story about a region that is going through a constant process of redefinition, shifting the map and ideologies imposed by colonial powers, some of which have been ingrained into local cultures. The Euro-Atlantic region is generally concentrated on reliving its flailing influence within the world order, while A beast, a god, and a line depicts broader South and South-East Asia as regions that are experiencing an emancipatory awakening. The turn of the millennium brought on a drop in confidence for the ideals of western liberal democracy, the driving force for globalisation in previous decades. Across Asia, alternatives and challenges to the liberal consensus are being imagined, often based on various attempts to create parallel narratives to Western modernity. 

Curator:
Cosmin Costinas

Participating artists:
Nabil Ahmed, Anida Yoeu Ali, Malala Andrialavidrazana, Joël Andrianomearisoa, Daniel Boyd, Sarat Mala Chakma, Chandrakanth Chitara, Rashid Choudhury, Christy Chow, Cian Dayrit, Ines Doujak, Gauri Gill and Rajesh Vangad, Simryn Gill, Sheela Gowda, Garima Gupta, Taloi Havini, Huang Rui, Dilara Begum Jolly, Jrai Dew Collective (curated by Art Labor), Jaffa Lam, Jiun-Yang Li, Charles Lim Yi Yong, Idas Losin, Lavanya Mani, Moelyono, Mrinalini Mukherjee, Manish Nai, Sarah Naqvi, Nguyen Trinh Thi, Jakrawal Nilthamrong, Nontawat Numbenchapol, Jimmy Ong, Anand Patwardhan, Etan Pavavalung, Paul Pfeiffer, Thao-Nguyen Phan, Sheelasha Rajbhandari, Joydeb Roaja, Norberto Roldan, Zamthingla Ruivah, Ampannee Satoh, Chai Siris, Praneet Soi, Simon Soon (with RJ Camacho and Celestine Fadul), Than Sok, Su Yu Hsien, Truong Công Tùng, Raja Umbu, Chiara Vigo, Munem Wasif, Apichatpong Weerasethakul, Ming Wong, Lantian Xie, Sawangwongse Yawnghwe, Trevor Yeung, Tuguldur Yondonjamts

„A Beast, a God, and a Line” exhibition has been organised by Para Site, Dhaka Art Summit and the Museum of Modern Art in Warsaw. The show debuted in Bangladesh during the Dhaka Art Summit in February 2018 and was shown at Para Site Hong Kong March – May and at TS1 Yangon in June.

More info: https://artmuseum.pl/en/wystawy/bestia-bog-i-linia

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.