“Odys wracaj do domu” w Collegium Nobilium

UDOSTĘPNIJ
  • 1
  •  
  •  
  •  

“Odys wracaj do domu” w Collegium Nobilium.

Odys wraca do domu. Odys wraca do Polski (która właśnie wstaje z kolan) po dziesięciu latach tułaczki po grudach trudach i znojach do żony swojej i syna swego. Wraca na znajome podwórko do M2, bo innego wyjścia nie ma. Wraca, żeby porzucić piekło wojennej tułaczki, zapomnieć pieśni natrętnych syren i wziąć w ramiona znajome swojskie piekiełko domowe. Wraca, żeby zatrzeć wspomnienie o zbrodni do kraju, który kocha wspomnienia o zbrodni i porażce.

Odys wracaj do domu zderza motywy homeryckiej opowieści o Odysie z ich literackimi przetworzeniami (Wyspiański, Joyce) i współczesną opowieścią o nas samych. To opowieść, w której zestawiamy różne punkty widzenia – także prywatne opowieści aktorów – żeby sprowokować dyskusję o współczesnym Polaku na niebezpiecznym zakręcie, na którym postawiła go współczesna historia.

W spektaklu wykorzystano fragmenty Powrotu Odysa Stanisława Wyspiańskiego, inspiracje Ulissesem Joyce’a, fragmenty wypowiedzi studentów Wydziału Sztuki Lalkarskiej Akademii Teatralnej oraz masę inspiracji językiem internetu.

Odys wraca do domu. Odys wraca do Polski (która właśnie wstaje z kolan) po dziesięciu latach tułaczki po grudach trudach i znojach do żony swojej i syna swego. Wraca na znajome podwórko do M2, bo innego wyjścia nie ma. Wraca, żeby porzucić piekło wojennej tułaczki, zapomnieć pieśni natrętnych syren i wziąć w ramiona znajome swojskie piekiełko domowe. Wraca, żeby zatrzeć wspomnienie o zbrodni do kraju, który kocha wspomnienia o zbrodni i porażce.

Odys wracaj do domu zderza motywy homeryckiej opowieści o Odysie z ich literackimi przetworzeniami (Wyspiański, Joyce) i współczesną opowieścią o nas samych. To opowieść, w której zestawiamy różne punkty widzenia – także prywatne opowieści aktorów – żeby sprowokować dyskusję o współczesnym Polaku na niebezpiecznym zakręcie, na którym postawiła go współczesna historia.

W spektaklu wykorzystano fragmenty Powrotu Odysa Stanisława Wyspiańskiego, inspiracje Ulissesem Joyce’a, fragmenty wypowiedzi studentów Wydziału Sztuki Lalkarskiej Akademii Teatralnej oraz masę inspiracji językiem internetu.

reżyseria i inscenizacja:
Marcin Bikowski

dramaturgia:
Marcin Bartnikowski

scenografia:
Agata Skwarczyńska

muzyka:
Anna Stela

choreografia:
Marta Bury

reżyseria świateł:
Daniel Sanjuan-Ciepielewski

występują:
Joanna Kozioł
Paulina Kulas
Emil Lipski
Karolina Martin
Olga Nawrocka
Małgorzata Nowacka
Daniel Skrzypczak
Anna Złomańczuk

Spektakl dyplomowy studentów IV roku Wydziały Sztuki Lalkarskiejw Białymstoku.

czas trwania:
90 minut

Kiedy: 17 i 18 marca 2018, godz. 18:00

Collegium Nobilium ul. Miodowa 22/24

Bilety 30/40 zł

http://tcn.at.edu.pl/

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.