Najlepsze polskie 30′ w Iluzjonie.
O polskich krótkich metrażach jest coraz głośniej! Z każdym miesiącem przybywa nagród na najważniejszych festiwalach na całym świecie, a widzowie udowodnili, że chętnie oglądają krótkie produkcje na dużym ekranie. Zapraszamy na kolejne spotkania z najlepszymi krótkimi metrażami Studio Munka – Munk Studio od 8 września br. w Kino Iluzjon!
W programie dwa dokumenty i dwie fabuły. Zobaczymy szaloną opowieść o bardzo nietypowym domu wariatów z dużą dawką absurdu, czyli film „Atlas” Macieja Kawalskiego – aktorski popis Tomasza Kota i Mariana Opani; „Pars pro toto”, a w nim legendę polskiego kina, Jerzego Radziwiłowicza jako Zdzisława Beksińskiego w poruszającej historii nieoczekiwanej przyjaźni samotnego mistrza z młodą kobietą; jedyny polski dokument, który znalazł się w konkursie krótkich filmów na Sundance Film Festival 2018, czyli „Woltę” Moniki Koteckiej i Karoliny Poryzały, w której reżyserki zapraszają nas do świata młodych konnych gimnastyczek; oraz wywołującą na przemian łzy śmiechu i wzruszenia „Euforię” Natalii Pietsch – historię dwóch kobiet żyjących tą samą pasją, czyli przygotowywaniem swoich pudli do psich pokazów piękności.
⚬ zwiastun: https://bit.ly/2MhSdPh
Kolejność filmów:
➡ Euforia
reżyseria: Natalia Pietsch
scenariusz: Natalia Pietsch
zdjęcia: Natalia Pietsch, Tomasz Woźniczka
czas trwania: 16 min.
Wywołująca na przemian łzy śmiechu i wzruszenia historia dwóch kobiet żyjących tą samą pasją: przygotowywaniem swoich pudli do psich pokazów piękności.
Doświadczona hodowczyni wprowadza młodą dziewczynę w świat wystaw psów rasowych. Kobiety próbują się zaprzyjaźnić, pomimo panującej w tym środowisku bezwzględnej rywalizacji.
➡ Wolta
reżyseria: Monika Potecka, Karolina Poryzała
scenariusz: Monika Kotecka, Karolina Poryzała
zdjęcia: Monika Kotecka
muzyka: Aleksandra Kotecka, Tomasz Wierzbowski
czas trwania: 14 min.
Jak to jest dorastać w ramach jednej z najtrudniejszych dyscyplin sportowych? Poruszający dokument o grupie młodych konnych gimnastyczek, który stał się sensacją festiwalu w Sundance.
Zuzia ma 12 lat i trenuje woltyżerkę. Ze względu na jej wiek i budowę podnoszą ją starsze, silniejsze koleżanki. Jest „górną”, czyli zwieńczeniem akrobatycznej piramidy. Kiedy rozpoczyna się nowy sezon, a razem z nim treningi, okazuje się, że figury z udziałem Zuzi nie mają już dawnej gracji i lekkości. Starsze zawodniczki przyznają, że dziewczynka urosła i nie dają już rady jej unieść. Staje się jasne, że jeśli Zuzia chce zostać w drużynie, będzie musiała znaleźć nową rolę w grupie.
➡ Pars pro toto
reżyseria: Katarzyna Łęcka
scenariusz: Katarzyna Łęcka, Paweł Dobrzycki
zdjęcia: Tomasz Woźniczka, Witold Płóciennik
muzyka: Łukasz Pieprzyk
obsada: Jerzy Radziwiłowicz, Anna Grycewicz, Ewa Kania, Mirosława Krajewska
czas trwania: 30 min.
Jerzy Radziwiłowicz jako Zdzisław Beksiński w poruszającym filmie o wyjątkowej przyjaźni, która rodzi się między samotnym mistrzem i młodą kobietą.
Po śmierci żony i jedynego syna starzejący się artysta, odcinając się od świata i ludzi, zamyka się w czterech ścianach i oddaje pracy. Jedynymi towarzyszami przeraźliwej samotności są nagrania bliskich, które mężczyzna ogląda podczas bezsennych nocy. Spoglądające ze wszystkich ścian postaci z jego obrazów to jedyni świadkowie twórczych zmagań. Kiedy choroba zmusi artystę do przyjęcia pomocy od równie jak on samotnej, młodej rehabilitantki, będzie to początek procesu, który obojgu da nadzieję.
➡ Atlas
reżyseria: Maciej Kawalski
scenariusz: Maciej Kawalski
zdjęcia: Paweł Dyllus
muzyka: Łukasz Targosz
obsada: Tomasz Kot, Marian Opania, Magdalena Pociecha, Kinga Ciesielska
czas trwania: 28 min.
Marian Opania próbuje rozgryźć zagadkę Tomasza Kota w tej zabawnej, szalonej i wysmakowanej wizualnie opowieści z dużą dawką absurdu.
Do nieco szalonego szpitala psychiatrycznego przyjęty zostaje tajemniczy pacjent — nie odzywa się do nikogo i całymi dniami stoi z rękami w górze. Poza pseudonimem „Atlas” nie wiadomo o nim nic, a takie zagadki są intrygujące…
Najlepsze polskie 30′
8, 15, 22 i 29 września o godzinie 20:00
Kino Iluzjon, ul. Narbutta 50 A
Wstęp płatny
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.