Od 1 września tańsze bilety komunikacji dla osób płacących podatki w gminach podwarszawskich. W czwartek, 24 maja stołeczni radni przyjęli uchwałę o nowych zasadach dofinansowania biletów w ramach porozumienia Warszawa+.
– Rozszerzamy naszą metropolitalną ofertę. Mieszkańcy gmin podwarszawskich zapłacą rocznie nawet do 720 złotych mniej za bilety długookresowe, a gminy same zadecydują, które rozwiązanie wprowadzą na swoim terenie. Skorzystają na tym wszyscy – mówi Renata Kaznowska, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.
Oferta Warszawa+ dla gmin aglomeracji warszawskiej, których mieszkańcy podróżują Warszawskim Transportem Publicznym została wprowadzona 1 sierpnia 2014 r. Jako pierwsze skorzystały z niej Marki (teraz w 1. strefie). A później dołączyła jeszcze Jabłonna, Konstancin-Jeziorna, Nadarzyn, Nieporęt, Wieliszew i Legionowo.
Teraz oferta została rozszerzona. Nowe porozumienie zakłada trzy poziomy dofinansowania zakupu biletu przez gminy. I trzy rodzaje biletów: „Bilet Warszawa+1”, „Bilet Warszawa+2” oraz „Bilet Warszawa+3”, w zależności od opcji wybranej przez samorządy.
Skorzystają na tym mieszkańcy metropolii. Pasażer rozliczający się z podatków w gminie, która podpisze porozumienie z Zarządem Transportu Miejskiego w ofercie Warszawa+3 – za bilet 30-dniowy normalny imienny ważny w obu strefach biletowych – zapłaci tylko 120 zł, o 60 zł mniej niż dotychczas. A bilet 90-dniowy normalny imienny, ważny w obu strefach będzie kosztował 330 zł (czyli o 130 zł mniej). Różnicę w cenie pokryje dany samorząd.
Warszawa+ | ||||
| Cena biletu normalnego | Cena po zniżce dla 1 progu dopłaty (Warszawa+1) | Cena po zniżce dla 2 progu dopłaty (Warszawa+2) | Cena po zniżce dla 3 progu dopłaty (Warszawa+3) |
30-dniowy 1 i 2 strefa |
180 zł |
166 zł |
150 zł |
120 zł |
30-dniowy 2 strefa |
112 zł |
98 zł |
82 zł |
72 zł |
90-dniowy 1 i 2 strefa |
460 zł |
406 zł |
390 zł |
330 zł |
90-dniowy 2 strefa |
282 zł |
250 zł |
237 zł |
212 zł |
Tańsze bilety dla mieszkańców aglomeracji warszawskiej to nie tylko oszczędności w rodzinnych budżetach. To mniej samochodów na ulicach Warszawy i czystsze powietrze w stolicy.
Oferta cieszy się dużym zainteresowaniem samorządów. Kilkanaście z nich chce już przystąpić do porozumienia.
Dzięki porozumieniom zawieranym między Warszawą a podwarszawskimi gminami mieszkańcy aglomeracji mają dostęp do największej w Polsce zintegrowanej sieci komunikacyjnej, obejmującej: tramwaje, autobusy, metro, pociągi Szybkiej Kolei Miejskiej, autobusowe linie dowozowe typu „L” a także – w ramach Wspólnego Biletu ZTM-KM-WKD – pociągi Kolei Mazowieckich i Warszawskiej Kolei Dojazdowej. I to wszystko w ramach jednego biletu Warszawskiego Transportu Publicznego.
Dodaj komentarz
Musisz się zalogować, aby móc dodać komentarz.